tirsdag 17. august 2010

Prosjekt: Rydde hus.

Å holde orden på huset er noe jeg prøver å unngå mest mulig. Jeg innrømmer det, jeg avskyr husarbeid. Jeg tar det som MÅ gjøres, men ikke mer.

Den siste tiden har de positive omveltningen i økonomien også inspirert meg til å ta tak i andre ting. Jeg har for eksempel til enhver tid et fjell klesvask stående. Dette er både krevende og slitsomt, det går mange maskiner hver dag, og likevel er det ingen ende på det.
Løsningen ble å vaske og rydde vekk klær som vi ikke trenger. Det er for eksempel ikke nødvendig å ha ti bukser og tredve t skjorter i skapet. Det holder med tre eller fire. Vi kan uansett bare ha på oss ett klesplagg av hver om gangen likevel!

Så nå holder jeg på å ordne i alle skap, den magiske grensen er fire. Alt som overstiger tallet fire, pakkes i sekker og legges vekk på loftet. Senere skal jeg sortere dette, noe beholdes til reserver, noe sender jeg til fretex, noe har jeg tenkt å være kreativ med. :).

Det fantastiske med dette er at jeg ser mitt uoverstigelige klesfjell er i ferd med å krympe. Det inspirerer til enda mer pågangsmot, og jeg tror det ikke er lenge til før jeg er ferdig. Jeg må bare stå på litt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar